Art a classe
Els alumnes de 3r de la ESO han treballat el procés percepcitiu i les lleis perceptives, tot creant composicions inspirades en el moviment Op Art, buscant de fer il·lusions òptiques produïdes quan el nostre cervell es veu incapaç de percebre-les amb claretat.
Cadascú ha fet la seva pròpia composició, i en grups han construït un cub posant una composició en cada cara .
El resultat és una columna no recta composada pels diferents cubs.
APS: Servei comunitari
Els alumnes de 3r d’ESO han començat a treballar l’assignatura transversal “APS: Servei comunitari” amb la finalitat de garantir que els estudiants, primer d’una manera teòrica (buscant informació sobre la Fundació Sant Joan de Déu i la BML) per després d’una manera interactiva poder experimentar i protagonitzar les accions del compromís adquirit per ajudar a la Fundació de Sant Joan de Deu.
Volem que aprenguin amb la cursa solidària BML, a posar en pràctica els coneixements adquirits i posar aquestes capacitats al servei de la comunitat.
Crèdit de Síntesi de 3r d’ESO
El passat 6 de juny els alumnes de 3r d’ESO vam visitar el Museu Marítim i el Port de Barcelona. Allà vam iniciar el nostre Crèdit de Síntesi “Investiguem el mar”, en el què podrem descobrir les principals característiques del nostre port i de les seves aïgues.
Estamos en la Época Moderna
Gran Allau
El passat divendre 10 de maig, alguns alumnes de 3r d’ ESO de Saint Nicholas School vam participar al “Gran Allau”.
Programació amb llenguatge HTML a Tecnologia
Els alumnes de 3r d’ESO ens hem endinsat en la programació per primera vegada en l’assignatura de tecnologia.
Hem fet una pàgina web completament amb llenguatge HTML.
Primer vam aprendre a estructurar de manera algorítmica els continguts, enllaços i pàgines.
Després vam aprendre el codi HTML, les seves instruccions i com programar la web. Al principi ens va costar força, vam haver de pensar com si fóssim màquines i al principi costa. Al cap d’uns dies vam anar entenent els mecanismes de la programació i vam agafar agilitat a l’hora de fer servir el codi i ens han quedat unes pàgines web molt professionals.
Depuradora de Montcada i Reixac
Dijous 4 d’abril, els alumnes de 3r d’ESO van visitar la depuradora de Montcada i Reixac i la casa de les Agües.
A la depuradora biològica, que tracta 72 milons de litres al dia vam poder seguir el procés que segueix l’aigua que es recull al clavegueram fins que s’aboca al riu o al mar. No és potable, però està tractada per a què contamini menys.
A la casa de les aïgues vam fer un viatge per la història. Des d’allà se subministrava el preuat líquid a la ciutat de Barcelona. Vam veure la màquina de vapor, les calderes i els pous. Tot això emmarcat en un edifici modernista.
Una visita interessant per veure com s’intenta recuperar l’ entorn del Besòs i per conscienciar-nos de la importància de fer un bon ús de l’aigua!!!
Projecte Ciències Socials: BML
Projecte de Tecnologia, fem un Bany
Els alumnes de 3r d’ESO hem fet un projecte de tecnologia que consisteix a realitzar la reforma d’un bany, en aquest projecte hem treballat amb l’excel per fer un pressupost que inclogui el material i la mà d’obra, hem treballat amb escales de representació per a poder realitzar a escala un plànol de la planta del bany, hem calculat àrees per tal de saber la superfície a pintar o cobrir de rajoles i hem utilitzat el power point per tal de realitzar la presentació del nostre projecte. Després hem utilitzat les eines que ens dona el nostre usuari de correu de Microsoft de l’escola per tal de fer el treballar cooperatiu i compartir amb els companys i professora els arxius que hem creat. També hem après a organitzar-nos, treballar en equip i distribuir-nos les tasques a realitzar.
Cinema espiritual
El divendres 16 de novembre els alumnes de 3r i 4t d’ESO vam anar a la XV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya. Van veure la projecció de la pel·lícula “Campeones” d’en Javier Fresser i després vam participar en el col·loqui.
És una pel·lícula molt recomanable ja que parla de valors com: la diversitat de l’ésser humà, les discapacitats, el sentit de l’humor, l’entrega, la responsabilitat, la gratitud… de manera molt propera als adolescents.
Les persones sense llar a la nostra ciutat.
Divendres 9 de novembre han vingut a l’escola un grup de voluntaris de Sant Joan de Déu. A partir de la projecció d’un vídeo basat en fets reals, han sensibilitzat els alumnes de 3r d’ESO sobre el tema dels ” sense llar”. La xerrada forma part del Projecte d’Aprenentatge Servei d’enguany. Els nostres alumnes descobriran els origens de l’hospital de Sant Joan de Déu i col.laboraran de forma activa amb la seva Obra Social. El projecte culminarà amb la participació, el proper mes de febrer a la caminada solidària Barcelona Magic Line.
La Unió Europea avui
El 29 d’octubre ens va visitar Laura Rahola, cap de premsa de la Comissió Europea de la U.E a Barcelona. Va impartir dues conferències, una dirigida als alumnes de 3r i 4t de l’ESO i l’altra als alumnes de 1r i 2n BTX sobre l’actualitat de la U.E.
El contingut de les xerrades es va adaptar al nivell, als coneixements i a les inquietuds dels alumnes. Va parlar dels avantatges i desavantatges de pertànyer i de les possibilitats que se li poden obrir als estudiants amb els programes educatius europeus.
A partir d’aquí, els estudiants van intercanviar impressions i van fer preguntes a la Laura que ella va anar contestant i així l’alumnat va obtenir una visió global i objectiva de la UE actual ja que els nostres joves saben que Europa es troba actualment en un context de canvi polític i econòmic, amb el Brexit al centre del debat i també amb els problemes en matèria de seguretat i lluita contra el terrorisme i la preocupació sobre els refugiats.
Al acabar cadascuna de les xerrades, la Laura va felicitar als alumnes per el seu interès durant la seva intervenció i els va agrair el col·loqui que va seguir desprès de les seves exposicions.
Projecte de Ciències Socials 3r ESO
“UN VIATGE PELS PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA”
Els alumnes de 3r d’ESO, Ciències Socials, han estat realitzant durant dues setmanes un projecte relacionat amb molts aspectes del temari de l’assignatura (espai físic, polític, econòmic i demogràfic d’Europa) i també relacionat amb la xerrada sobre la Unió Europea que els va venir a donar Laura Rahola, cap de premsa de la U.E. a Barcelona.
El projecte, “Un viatge pels països de la Unió Europea” ha consistit en l’elaboració d’una presentació oral (per parelles) d’un país, elegit per sorteig, pertanyent a la U.E.
El power point va ser la base per a la posterior exposició oral que van fer sobre “el seu país”: bandera, situació, història, geografia, llengua, patrimoni artístic, gastronomia tradicions i folklore. També havien d’explicar les relacions econòmiques i polítiques del “seu estat” amb els altres països del món i la seva implicació davant els problemes comuns com el medi ambient o les migracions.
A mesura que investigaven, s’anaven animant i identificant amb “la seva nació”.
El projecte ha servit perquè busquin i sintetitzin bona informació, fent-se fitxes per posteriorment transmetre, de manera oral, als seus companys el que havien descobert.
El resultat ha estat excel·lent i han adquirit eines d’aprenentatge i coneixements “viatjant per Europa”.